Sennheiser HD 428

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 428 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jesper234324234 17-09-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 428

Het geluid van deze koptelefoon is erg slecht, in andere reviews lees ik dat de bass goed tot zijn recht komt bij deze koptelefoon. Ik vraag me af hoe deze mensen het verzinnen, deze is namelijk erg zacht en nauwelijks aanwezig. Luisteren naar muziek is gewoon niet prettig met deze koptelefoon, mijn oortjes van sony van 35 euro geven een veel betere geluidskwaliteit. De koptelefoon zelf vind ik wel erg mooi, totdat je hem op je hoofd zet, wanneer je dat doet lijkt het wel een soort ruimtevaartuig. De koptelefoon is niet kapotgegaan (ik heb hem nu een hal jaar) maar dit is vooral te wijten aan dat ik me er buiten niet mee durf te begeven, en hij dus altijd veilig in mijn computer zit. Voor dit geld verwacht ik gewoon een betere kwaliteit en ik raad daarom aan om een andere hoofdtelefoon te kopen.

Joenroll 31-05-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 428

Ik heb deze koptelefoon gekocht, na 3 draadbreuken in mijn oude HD 205.
Ik heb deze gekocht, omdat de 205 tegen het oor aan drukte, en deze 428 zit om het oor heen.
Ik moet zeggen dat als ik de koptelefoon een aantal uur op hab, ik heb nauwelijks meer voel zitten.
Hij heeft goed sluitende oorschelpen, dus het geluid van buitenaf hoor je minder snel. Erg handig voor bijv. in de trein, maar minder handig als iemand je roept.

Enkele kleine nadelen;
Mijn vorige 205 drukte met aardige kracht tegen het hoofd aan, dat mis ik bij deze 428 wel, hij zit bij mij aardig los om de oren heen.
Ik moet 'm soms aan de onderkand een beetje aandrukken, wil ik meer bas horen.
Maar dit komt ook door de vorm van je hoofd.
Als je een wat wijder hoofd hebt, denk ik dat je hier geen last van hebt.

De draad is 3 meter lang, wel erg handig als je tv wil kijken / gamen, vanuit je bed, zonder er anderen mee te storen.
Maar toen ik hem uit de verpakking haalde viel mij wel direct op dat de draad erg dun is.
Als ik 'm naast een lineaal houd, meet ik 3 mm.
Veel gehoorde klacht bij sennheiser is de draadbreuk, vaak in de buurt van de plug.
Ik denk dat sennheiser veel geld pompt in de koptelefon en het geluid, maar ergens uit japan een goedkoop snoerje besteld. Dit doet echter niet onder aan de geluidskwaliteit!

Al met al, ben ik zeer tevreden over deze koptelefoon. Ja, hij zit bij mij een beetje los om het hoofd, en je moet voorzichtig zijn met de draad opbergen.
Wikkel hem niet strak op je mp3 speler heen! Doe dat losjes om je hand, en kijk uit voor scherpe buigingen bij de plug.
Er komt standaard een 2 jaar lange garantie bij.
Als er iets stuk gaat, kan je 'm op sturen naar sennheiser, en ze repareren het gratis voor je.

simoens 01-05-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 428

Zit perfect op het hoofd, dus zeer comfortabele koptelefoon. Geluid is heel degelijk voor deze prijs. Duurzaamheid, heb ik een beetje mijn twijfels over, is niet zo heel sterk gebouwd. De draad die erbij zit is 3m, dus ideaal voor gebruik met TV. Blokkeert het geluid van buitenaf zeer goed.
Aanrader voor mensen die lang een koptelefoon dragen en geen irritaties willen, zeer degelijk geluid en 3m aan kabel.